Communicatie is gewoon de handeling van het overbrengen van informatie van de ene plaats naar de andere.
Hoewel dit een eenvoudige definitie is, wordt het onderwerp een stuk ingewikkelder wanneer we nadenken over hoe we kunnen communiceren. Er zijn verschillende communicatiecategorieën en er kunnen er meerdere op elk moment optreden.
De verschillende communicatiecategorieën omvatten:
Communications as a Service (CaaS) is een uitbestede oplossing voor zakelijke communicatie die kan worden gehuurd van een enkele leverancier.
Dergelijke communicatie kan onder andere Voice over IP (VoIP of internettelefonie), instant messaging (IM), samenwerking en videoconferentietoepassingen met behulp van vaste en mobiele apparaten omvatten. CaaS is in dezelfde lijn geëvolueerd als Software as a Service (SaaS). De CaaS-leverancier is verantwoordelijk voor alle hardware- en softwarebeheer en biedt gegarandeerde Quality of Service (QoS). CaaS biedt bedrijven de mogelijkheid om communicatieapparaten en -modi selectief uit te zetten op basis van een zogeheten ‘pay-as-go-go-as-you-go’. Deze aanpak elimineert de grote kapitaalinvesteringen en de lopende overheadkosten voor een systeem waarvan de capaciteit vaak groter is dan of daalt onder de huidige vraag. CaaS biedt flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden die kleine en middelgrote bedrijven anders niet zouden kunnen betalen, waardoor de toevoeging van apparaten, modi of dekking op aanvraag mogelijk is. De netwerkcapaciteit en functieset kan indien nodig van dag tot dag worden gewijzigd, zodat de functionaliteit gelijke tred houdt met de vraag en bronnen worden niet verspild. Er is geen risico dat het systeem overbodig wordt en periodieke periodieke belangrijke upgrades of vervanging vereist.
Content as a Service (CaaS) is een uitbestede oplossing voor zakelijke communicatie die kan worden gehuurd of gekocht van een of meerdere aanbieders.
Content omvast meer dan alleen geschreven boodschappen. Het kan gaan van artikels, blogposts, afbeeldingen en foto’s, video, animatie, reportages,
Een goed schreven blogartikel zonder mooie aantrekkelijke foto zal tientallen keren slechter presteren dan een bericht met een mooi beeld.